1 АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1 Гэты дакумент устанаўлівае парадак узаемаадносін Паміж Рэспубліканскім унітарным прадпрыемствам электрасувязі «Белтэлекам» (далей - Аператар) і Заказчыкамі, якія выкарыстоўваюць прадастаўляемую Аператарам паслугу па прадастаўленні аператарам электрасувязі доступу да міжнародных сетак перадачы даных, у тым ліку да сегмента Інтэрнэт (далей - Паслугу).
1.2 Аператар аказвае Паслугу толькі юрыдычным асобам і індывідуальным прадпрымальнікам, якія маюць ліцэнзію Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь на дзейнасць у галіне электрасувязі.
1.3 Паслуга аказваецца пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці ў Аператара.
1.4 Узаемныя правы і абавязкі Аператара і Заказчыка ўстанаўліваюцца ў дагаворах аб узаемадзеянні аператараў электрасувязі.
1.5 Якасць Паслугі кантралюецца Аператарам згодна з СТБ 1962-2012 «Паслугі перадачы даных. Патрабаванні да якасці. Нормы і метады кантролю».
1.6 Паслуга не з'яўляецца патэнцыйна небяспечнай для жыцця, здароўя чалавека, маёмасці і навакольнага асяроддзя.
1.7 Паслуга аказваецца Аператарам на падставе ліцэнзіі на аказанне паслуг электрасувязі.
1.8 Гэты дакумент уводзіцца наўзамен Парадку аказання паслугі «Доступ да сеткі Інтэрнэт з гарантаванай паласой прапускання», зацверджанага 05.06.2015
2 ТЭРМІНЫ І АЗНАЧЭННІ
У гэтым дакуменце прымяняюцца наступныя тэрміны з адпаведнымі азначэннямі:
Аўтаномная сістэма - група сетак перадачы даных (IP-сетак), якія кіруюцца адным ці некалькімі аператарамі, якія маюць адзіную палітыку маршрутызацыі з сеткай Інтэрнэт.
Дадатковыя паслугі - паслугі электрасувязі, якія аказваюцца Аператарам у дадатак да асноўнай Паслугі згодна відавочна выяўленаму запыту Заказчыка.
Заказчык - юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, які карыстаецца Паслугай на аснове аформленых дагаворных адносін, які мае ліцэнзію Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь на дзейнасць у галіне сувязі (паслугі перадачы даных).
Канал далучэння - канал перадачы даных паміж абсталяваннем сеткі Заказчыка і абсталяваннем пункту далучэння Аператара.
Канцавое абсталяванне - камплект абсталявання, які выкарыстоўваецца для аказання Паслугі.
Аператар - Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства электрасувязі «Белтэлекам».
Асноўная Паслуга - паслуга па прадастаўленні аператарам электрасувязі доступу да міжнародных сетак перадачы даных, у тым ліку да сегмента Інтэрнэт з патрабаванай хуткасцю доступу без тарыфікацыі па аб'ёме трафіку.
Пастаяннае злучэнне (паміж абсталяваннем аператара сеткі перадачы даных, якая далучаецца, і абсталяваннем аператара сеткі перадачы даных, якая далучае) - стан сеткі, пры якім забяспечваецца электрасувязь (перадача трафіку даных па пратаколах стэка TCP / IP, уключаючы BGP у якасці пратаколу маршрутызацыі), у бесперапынным рэжыме паміж аўтаномнымі сістэмамі аператара далучаемай і аператара сеткі перадачы даных, якая далучае.
Прадстаўнік Аператара - асоба, якая мае паўнамоцтвы ажыццяўляць пэўныя дзеянні (афармленне дагаворных адносін, наладку злучэння з сеткай Інтэрнэт, тэставанне Паслугі, тэхнічную падтрымку) ад імя Аператара.
Хуткасць доступу - хуткасць перадачы даных (прапускная здольнасць канала) паміж абсталяваннем сеткі Заказчыка і абсталяваннем пункту далучэння Аператара.
Паслуга «Аутсормінг» - гэта дадатковая паслуга па падключэнні абсталявання Заказчыка да сістэмы тэхнічных сродкаў Аператара для забеспячэння функцый аператыўна-вышуковых мерапрыемстваў упаўнаважанымі падраздзяленнямі ў сетцы перадачы даных Заказчыка.
Паслуга «Абарона ад DDoS-атакі» - гэта дадатковая паслуга, якая заключаецца ў апрацоўцы даных, прадстаўленых Заказчыкам, і складанні на аснове гэтых даных спецыялізаваных справаздач, з яе дапамогай выконваецца маніторынг трафіку і яго абарона ад дэтэктаваных абсталяваннем Аператара размеркаваных атак на адмову ў абслугоўванні сеткавых рэсурсаў і http-сервераў
Паслуга «Прадастаўленне адраснай прасторы» - дадатковая паслуга па прадастаўленні статычных IP-адрасоў (версіі 4 і 6) з адраснай прасторы сеткі перадачы даных Аператара.
Паслуга «Прадастаўленне дадатковага парта доступу да сеткі Інтэрнэт» - дадатковая паслуга па арганізацыі дадатковага канала далучэння.
Паслуга «Фільтрацыя трафіку» - дадатковая паслуга, якая забяспечвае фільтрацыю ўваходнага трафіку Заказчыка ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства (паводле спісу БелДІЭ).
Паслуга па прадастаўленні аператарам электрасувязі доступу да міжнародных сетак перадачы даных, у тым ліку да сегмента Інтэрнэт - паслуга перадачы даных па арганізацыі пастаяннага злучэння паміж абсталяваннем аператара далучаемай сеткі перадачы даных і абсталяваннем аператара сеткі перадачы даных, якая далучае, што забяспечвае пропуск трафіку з далучаемай сеткі электрасувязі ў міжнародныя сеткі перадачы даных, у тым ліку Інтэрнэт.
Паслуга "Глыбокі аналіз сеткавых пакетаў (Deep Packet Inspection)" - гэта дадатковая паслуга, якая забяспечвае глыбокі аналізсеткавых пакетаў у рэжыме рэальнага часу.
3 СКАРАЧЭННІ, СІМВАЛЫ І АБРЭВІЯТУРЫ
МЦК - вытворчасць Міжнародны цэнтр камутацыі РУП "Белтэлекам".
СП - служба продажаў Аператара.
ТУ - тэхнічныя ўмовы на далучэнне сеткі Заказчыка да сеткі Аператара.
АППАЭ УАП - аддзел продажаў паслуг аператарам электрасувязі ўпраўлення па арганізацыі продажаў РУП "Белтэлекам".
4 АРГАНІЗАЦЫЯ ПАСЛУГІ ПРАДАСТАЎЛЕННЕ І СПЫНЕННЕ ДОСТУПУ ДА ПАСЛУГІ
4.1 Парадак і ўмовы далучэння сетак электрасувязі да сеткі электрасувязі агульнага карыстання, уключаючы адзіную рэспубліканскую сетку перадачы даных, вызначаюцца Палажэннем аб парадку і ўмовах далучэння сетак электрасувязі да сеткі электрасувязі агульнага карыстання, уключаючы адзіную рэспубліканскую сетку перадачы даных, а таксама парадку іх узаемадзеяння (зацв. пастановай Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь, Мінсувязі ад 25.04.2014 N3/6).
4.2 Для атрымання Паслугі ў межах адной адміністрацыйнай вобласці Рэспублікі Беларусь Заказчык накіроўвае на імя кіраўніцтва адпаведнага філіяла Аператара (ці начальніка СП) пісьмовую заяву на выдачу ТУ.
4.3 Для атрымання Паслугі з далучэннем да сеткі электрасувязі РУП «Белтэлекам» у зоне адказнасці розных адміністрацыйных абласцей Рэспублікі Беларусь, адна з якіх знаходзіцца ў г.Мінску альбо толькі ў г. Мінску (пры хуткасці заказа звыш 100 Мбіт / с), Заказчык накіроўвае на імя кіраўніцтва галаўнога падраздзялення Аператара (РУП «Белтэлекам») пісьмовую заяву на выдачу ТУ.
4.4 Пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці прадастаўлення Паслугі па запытаных кропках далучэння прадстаўнік Аператара распрацоўвае ТУ і накіроўвае іх Заказчыку.
4.5 СП (АППАЭ УАП, калі зварот паступіў у галаўное падраздзяленне РУП "Белтэлекам") афармляе дагавор аб узаемадзеянні паміж аператарамі электрасувязі (дагаворныя адносіны на Паслугу, пры неабходнасці на дадатковыя паслугі) пасля паступлення інфармацыі аб выдачы ТУ. Дагавор аб узаемадзеянні паміж аператарамі электрасувязі павінен быць заключаны за 30 дзён да даты мяркуемага пачатку аказання Паслугі.
4.6 Арганізацыя лініі сувязі ад вузла перадачы даных Заказчыка да пункта далучэння Аператара робіцца Заказчыкам самастойна на падставе атрыманых ТУ. Пры неабходнасці Заказчыкам распрацоўваецца праектна-каштарысная дакументацыя, адзін з асобнікаў якой Заказчык накіроўвае ў філіял Аператара (у г.Мінску - у МЦК). Пасля выканання адпаведных ТУ Заказчык пісьмова звяртаецца да Аператара з заяўкай на правядзенне работ па далучэнні і выпрабаванні патрэбных параметраў далучаемай сеткі электрасувязі Заказчыка, уключна з тэставаннем канала (-аў) далучэння, а затым - у РУП «БелДІЭ» для атрымання ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку дазволу на далучэнне сеткі электрасувязі.
4.7 Дата актывацыі Паслугі ўстанаўліваецца ў Бланку заказа, накіраваным Заказчыкам на адрас Аператара, і прайшоўшым працэдуру ўзгаднення ў Аператара, а таксама дата фіксуецца ў «Акце аказаных паслуг» за справаздачны перыяд.
4.8 Для падключэння абсталявання Заказчыку прадастаўляецца адзін або некалькі партоў на абсталяванні вузлоў перадачы даных (пунктах далучэння) Аператара ў г.Мінску, а таксама ў абласных і раённых цэнтрах пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці, што вызначаецца на этапе выдачы тэхнічных умоў (ТУ).
4.9 Для арганізацыі далучэння ў рамках паслугі на кожны порт выдзяляюцца да 4-х уключаных у кошт Паслугі IP-адрасоў з адрасаваннем па IPv4 і/або масіў адрасоў /64 (маска падсеткі) з адрасаваннем па IPv6.
4.10 Дадаткова, звыш указанага у п.4.9 гэтага Парадку, у рамках паслугі «Прадастаўленне адраснай прасторы» на платнай аснове Заказчыку можа прадастаўляцца адрасная прастора толькі ў выглядзе падсеткі /48 IPv6 і аплатай згодна з дзеючым тарыфам
4.11 Умовы поўнага спынення прадастаўлення Заказчыку Паслугі вызначаюцца дагаворнымі адносінамі, а таксама адпаведнымі нарматыўнымі прававымі актамі.
4.12 Заказчык можа змяніць хуткасць доступу без павелічэння колькасці прадастаўляемых партоў, накіраваўшы адпаведную пісьмовую заяву або Бланк заказа Аператару (у філіял Аператара), пры гэтым у выпадку тэрміновага заказу (на працягу аднаго працоўнага дня) на павелічэнне хуткасці доступу, аплата будзе праводзіцца па адпаведным тарыфе .
4.13 Заказчык можа змяніць хуткасць доступу з павелічэннем колькасці прадстаўляемых партоў, накіраваўшы адпаведную пісьмовую заяву (у філіял Аператара). Заява разглядаецца па алгарытме, паказаным у п.п. 4.2-4.7 гэтага Парадку.
4.14 Аператар пры звароце і заключэнні дадатковага пагаднення з Заказчыкам можа аказваць дадатковую паслугу «Фільтраванне трафіку» ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства (паводле спісу БелДІЭ) па ўстаноўленых тарыфах.
4.14.1 Для ажыццяўлення фільтрацыі Заказчык абавязаны падаць Аператару пералік сваіх IP-сетак, якія падлягаюць фільтрацыі.
4.14.2 Фільтрацыя трафіку можа прадастаўляцца ўсім Заказчыкам, па-за залежнасці ад іх тэрытарыяльнага размяшчэння.
4.14.3 Пры наяўнасці ў Заказчыка далучэння да іншых пастаўшчыкоў паслуг Інтэрнэт, фільтрацыя трафіку будзе прымяняцца толькі да трафіку, які праходзіць праз сетку Аператара, і толькі ад указаных у п. 4.14.1 гэтага Парадку, сетак Заказчыка.
4.14.4 Паслуга «Абарона ад DDoS-атакі» прадастаўляецца толькі Заказчыкам з хуткасцю доступу 100 Мбіт/с і вышэй незалежна ад тэрытарыяльнага размяшчэння пункту (пунктаў) уключэння, у двух варыянтах:
- стандартная фільтрацыя трафіку пры DDoS-атацы - маніторынг трафіку пры глыбіні аналізу трафіку нават да транспартнага ўзроўню (4 узровень) і аўтаматычнае інфармаванне аб DDoS-атацы;
- глыбокая фільтрацыя трафіку пры DDoS-атацы - маніторынг трафіку пры глыбіні аналізу трафіку аж да ўзроўню дадаткаў (7 узровень) і аўтаматычнае інфармаванне аб DDoS-атацы.
У рамках абодвух варыянтаў Заказчык можа выбраць падтып фільтрацыі: аўтаматычную або выбарачную.
Пры аўтаматычнай фільтрацыі трафіку адбываецца аўтаматычнае перанакіраванне трафіку DDoS-атакі на сістэму ачысткі і вяртанне вычышчанага трафіку ў сетку.
Пры выбарачнай фільтрацыі Заказчык сам прымае рашэнне па фільтрацыі трафіку пэўных DDoS-атак з выкарыстаннем web-інтэрфейсу.
4.15 Усе дадатковыя паслугі аказваюцца Заказчыку толькі пры выкарыстанні ім каналаў далучэння да сеткі РУП "Белтэлекам".
4.16 Адключэнне любых дадатковых паслуг робіцца толькі па пісьмовай заяве Заказчыка, накіраванай ў СП або АППАЭ УАП.
4.17 Функцыя глыбокага аналізу сеткавых пакетаў (Deep Packet Inspection) забяспечвае:
- поўны аналіз змесціва пакетаў на узроўнях сеткавай мадэлі OSI ад 2-га да 7-га ўзроўню па пратаколах (уключаючы службовыя), прыкладанням, сэрвісам;
- класіфікацыю ідэнтыфікаваных пратаколаў і прыкладанняў;
- выяўленне трафіку віртуальных прыватных сетак (VPN);
- падтрымку для кіравання трафікам інтэрнэт-пратаколаў версій 4 і 6;
- поўную падтрымку кіравання трафікам (прыярэтызацыя, маркіроўку, абмежаванне хуткасці (у тым ліку іерархічнае), блакаванне, змяненне параметраў якасці, лагаванне, запіс дампа) па пратаколах, прыкладанням, сэрвісам, уключаючы VoIP-прыкладанні і сэрвісы;
- кантроль доступу да «чорным» і «белым» спісах IP-адрасоў і URL з перанакіраваннем на пэўны рэсурс (для http).
5 АПЛАТА ПАСЛУГІ
5.1 Аплата Паслугі робіцца Заказчыкам на ўмовах i ў тэрмiны, вызначаныя дагаворнымі адносінамі і ў адпаведнасці з дзеючымі тарыфамі, а таксама з улікам патрабаванняў нарматыўных прававых актаў. Пры змене хуткасці на працягу разліковага перыяду цi падключэнні Паслугі не спачатку разліковага перыяду аплата спаганяецца ў залежнасці ад фактычнай колькасці дзён карыстання паслугай з пэўнай хуткасцю і колькасцю дадатковых партоў. У дзень змены хуткасці аплата спаганяецца за ўвесь дзень па тарыфе на змененую хуткасць.
5.1.1 У выпадку адмовы ад Паслугі ў дзень расфарміравання падключэння абсталявання Заказчыка аплата спаганяецца за ўвесь дзень па дзеючым тарыфе.
5.2 Пры прадастаўленні Заказчыку больш аднаго парта ў адным пункце далучэння, за кожны дадатковы порт спаганяецца штомесячная плата ў адпаведнасці з дзеючымі тарыфамі, пры ўмове, калі сумарная хуткасць доступу за мінулы перыяд менш або роўная найбольшай прапускной здольнасці аднаго (некалькіх) выдзеленых партоў ў гэтым пункце далучэння.
5.3 Дадатковая паслуга «Абарона ад DDoS-атакі» мяркуе штомесячную аплату ў адпаведнасці з дзеючымі тарыфамі і абранай Аператарам ў рамках Паслугі хуткасці доступу.
5.4 Дадатковая паслуга «Аўтсормінг» мае на ўвазе штомесячную аплату ў адпаведнасці з дзеючымі тарыфамі. Штомесячная плата дадатковай паслугі ўключае прадастаўленне неабходных каналаў перадачы даных для аказання паслугі «Аўтсормінг» і спаганяецца за кожнае падключэнне абсталявання Заказчыка да паслугі «Аўтсормінг» з хуткасцю да 10 Гбіт / с.
5.5 Дадатковая паслуга «Фільтраванне трафіку» мяркуе штомесячную аплату ў адпаведнасці з дзеючымі тарыфамі і абранай Аператарам ў рамках Паслугі хуткасці доступу.
5.6 Інфармацыя аб дзеючых тарыфах на Паслугу даступная на сайце Аператара www.beltelecom.by.
6 ТЭХНІЧНАЕ АБСЛУГОЎВАННЕ І ПАДТРЫМКА ЗАКАЗЧЫКАЎ
6.1 Планавае тэхнічнае абслугоўванне
6.1.1 Аператар плануе і робіць перыядычнае тэставанне, наладку і рамонт абсталявання, неабходнага для забеспячэння якаснага прадастаўлення Паслугі.
6.1.2 Магчымыя перапынкі прадастаўлення Паслугі абумоўлены неабходнасцю правядзення на абсталяванні Аператара перыядычных планава-прафілактычных работ, рамонтна-аднаўленчых работ.
6.1.3 Інфармацыя пра час і працягласць планава-прафілактычных работ размяшчаецца на сайце www.beltelecom.by .
6.2 Служба тэхнічнай падтрымкі Заказчыкаў
6.2.1 З мэтай забеспячэння бесперабойнасці аказання Паслугі Аператар ажыццяўляе кругласутачны маніторынг якасці і тэхнічную падтрымку Паслугі.
6.2.2 Зварот Заказчыкаў Паслуг да службы тэхнічнай падтрымкі Аператара ажыццяўляецца па тэлефонным нумары, указаным у аформленых дагаворных адносінах на Паслугу.
7 ПРАД'ЯЎЛЕННЕ РЭКЛАМАЦЫЙ, ВЫРАШЭННЕ РОЗНАГАЛОССЯЎ
7.1 Пры невыкананні або неналежным выкананні Аператарам абавязацельстваў, зафіксаваных у дагаворных адносінах на прадастаўленне Паслугі, Заказчык мае права прад'явіць рэкламацыю Аператару.
7.2 Рэкламацыя прад'яўляецца ў пісьмовым выглядзе.
7.3 Аператар разглядае рэкламацыю Заказчыка згодна з патрабаваннямі заканадаўства і стандартаў прадпрыемства па разглядзе зваротаў карыстальнікаў.
7.4 Рознагалоссі, звязаныя з дагаворнымі адносінамі, якія не могуць быць вырашаныя бакамі шляхам перамоваў, а таксама ў парадку разгляду рэкламацый, разглядаюцца ў судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
8 УНЯСЕННЕ ЗМЯНЕННЯЎ І ЎВЯДЗЕННЕ Ў ДЗЕЯННЕ ПАРАДКУ
8.1 Гэты Парадак устанаўліваецца Аператарам самастойна.
8.2 Аператар мае права па сваім меркаванні ўносіць змены (дапаўненні) угэты Парадак, публікуючы гэты Парадак з улікам унесеных змяненняў і/або дапаўненняў на сайце Аператара www.beltelecom.by.
8.3 Гэты Парадак уступае ў сілу з моманту яго зацвярджэння Аператарам.