1 НАЗНАЧЭННЕ
Наступны дакумент устанаўлівае парадак узаемаадносін паміж Рэспубліканскім унітарным прадпрыемствам электрасувязі "Белтэлекам" (далей - "Аператар") і Абанентамі, якія з'яўляюцца спажыўцамі Паслугі "Дамафон" (далей – "Паслуга").
2 ВОБЛАСЦЬПРЫМЯНЕННЯ
2.1 Умовы гэтага Парадку абавязковыя для прымянення ўсімі структурнымі падраздзяленнямі Аператара пры аказанні Паслугі і Абанентам пры карыстанні Паслугай Дамафон.
2.2 Гэты дакумент уводзіцца ўзамен Парадку аказання паслугі Дамафон, зацверджанага 18.10.2018.
2.3 Паслуга прадастаўляецца на дагаворнай аснове.
2.4 Ключавыя словы: дамафон, чып-ключ, панэль выкліку, замыкальна - перагаворная прылада.
3 СПАСЫЛАЧНЫЯ ДАКУМЕНТЫ
3.1 У гэтым Парадку выкарыстаны спасылкі на наступныя дакументы [1]:
3.2 Закон Рэспублікі Беларусь ад 07.05.2021 №99-З "Аб абароне персанальных даных".
3.3 Правілы аказання паслуг электрасувязі, зацверджаныя Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17.08.2006 № 1055 (у рэдакцыі пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.09.2023 № 650).
3.4 СТБ 1962-2012 "Паслугі перадачы даных. Патрабаванні да якасці. Нормы і метады кантролю".
4 ТЭРМІНЫІ азначэнні
У гэтым дакуменце прымяняюцца наступныя тэрміны з адпаведнымі азначэннямі:
Абанент – фізічная асоба, юрыдычная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, якая заключыла з Аператарам дагаворныя адносіны згодна з пунктам 6.4.
Абаненцкая прылада – тэлефонны апарат (тэлефон) з функцыяй танальнага набору і кнопкамі "*" і "#", усталяваны ў памяшканні абанента.
Унутрыпад'езная сетка (Сетка) - тэлекамунікацыйнае асяроддзе і Абсталяванне электрасувязі, якія забяспечваюць працэс кіравання (адкрыцця і зачынення) замыкальна - перагаворнай прыладай, уключаючы працэс злучэння паміж дамафоннай панэллю выкліку замыкальна - перагаворнай прылады і Абаненцкай прыладай.
Дамафонная панэль выкліку (пульт выкліку, пульт перагаворны) – прылада, прызначаная для ўводу кодавай інфармацыі з мэтай адкрыцця электроннага замка (электрамеханічнай ці электрамагнітнай замкавай прылады), а таксама для забеспячэння двухбаковага абмену аўдыяінфармацыяй Наведвальніка (госця) і Абанента праз Абаненцкую прыладу.
Дамафонная сістэма – комплекснае рашэнне, якое ўключае металічныя ўваходныя дзверы (адны ці некалькі), абсталяваныя замыкальна - перагаворнай прыладай, Унутрыпад'езную сетку, Абаненцкія прылады і чып-ключы.
Замыкальна - перагаворная прылада – абсталяванне, якое ўключае дамафонную панэль выкліку, электронны замок (электрамеханічная ці электрамагнітная замкавая прылада), блок кіравання (плата кіравання (кантролер), мантажная скрыня), зачыняльнік дзвярны гідраўлічны (даводчык дзвярэй), кнопкі(у) выхаду, кантактавая ключавая прылада, кабелі электрасілкавання і кіравання. Замыкальна - перагаворная прылада з'яўляецца агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання.
Кабінет карыстальніка - інфармацыйная сістэма, прызначаная для кантролю стану асабовага рахунку, плацяжоў і кіравання Паслугай. Кабінет карыстальніка даступны ў сетцы Інтэрнэт па адрасе issa.beltelecom.by.
Асабовы рахунак - рахунак у разліковай сістэме Аператара, прызначаны для ўліку паслуг, якія аказваюцца Абаненту, уліку паступлення і расходавання грашовых сродкаў за паслугі электрасувязі.
"Мой Белтэлекам" – сэрвіс самаабслугоўвання Абанента, даступны праз вэб-партал my.beltelecom.by і мабільны дадатак "Мой Белтэлекам" для аперацыйных сістэм iOS і Android, які дазваляе Абаненту праводзіць аперацыі з асабовым рахункам Паслугі і кіраваць Паслугай.
Абсталяванне электрасувязі - мадэм, камутатар.
Аператар - Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства электрасувязі "Белтэлекам".
Пакет паслуг - комплексная прапанова РУП "Белтэлекам", якая ўключае некалькі паслуг, у тым ліку паслугі тэлефоннай сувязі.
Наведвальнік - асоба, якая мае намер увайсці ў будынак (пад'езд будынка).
Сайты - інтэрнет-рэсурсы Аператара beltelecom.by, yasna.by.
Сэрвісны цэнтр - сэрвісны цэнтр/пункт Аператара - структурныя падраздзяленні філіялаў РУП "Белтэлекам", у якіх ажыццяўляецца работа з Абанентамі (кансультацыі, заключэнне дагавораў, аказанне паслуг, рэалізацыя тавараў, пасляпродажнае абслугоўванне і г.д.).
Тэхнічная магчымасць аказання Паслугі - наяўнасць тэхнічнай магчымасці аказання паслуг тэлефоннай сувязі, наяўнасць у пад'ездзе дамафоннай сістэмы Аператара, наяўнасць у Абанента Абаненцкай прылады з функцыяй танальнага набору.
Паслуга "Дамафон" (далей Паслуга) - паслуга электрасувязі, якая з'яўляецца дадатковай паслугай тэлефоннай сувязі (IMS), уяўляе сабой устаноўку тэлефоннага злучэння паміж панэллю выкліку замыкальна - перагаворнай прылады і Абаненцкай прыладай у рэжыме ўваходнага выкліку ад наведвальніка кіраванне з выкарыстаннем функцыянальных кнопак Абаненцкай прылады, адкрыццём уваходных дзвярэй у будынак (пад'езд), прадастаўленне чып-ключа для адкрыцця ўваходных дзвярэй у будынак (пад'езд), а таксама тэхнічнае абслугоўванне замыкальна - перагаворнай прылады.
Чып-ключ - электронная прылада для лакальнага адчынення ўваходных дзвярэй, абсталяванай замыкальна - перагаворнай прыладай.
5 Апісанне паслугі
5.1 Паслуга "Дамафон":
5.1.1 Уключае ў сябе наступны функцыянал:
- устаноўка тэлефоннага злучэння паміж панэллю выкліку замыкальна - перагаворнай прылады і Абаненцкай прыладай у рэжыме ўваходнага выкліку ад наведвальніка;
- кіраванне адкрыццём уваходных дзвярэй у будынак (пад'езд) з выкарыстаннем функцыянальных кнопак Абаненцкай прылады;
- адкрыццё знадворку ўваходных дзвярэй у будынак (пад'езд) толькі з ужываннем чып-ключоў.
5.1.2 Прадугледжвае:
- падключэнне (актывацыю паслугі) Паслугі па заяве Абанента;
- планавае тэхнічнае абслугоўванне замыкальна - перагаворнай прылады ў адпаведнасці з дадаткам А, і, пры неабходнасці, работы па аднаўленні доступу да Паслугі (далей – Аднаўленчыя работы);
- прадастаўленне 1 ключа да замыкальна - перагаворнай прылады, кошт якога ўключаны ў абаненцкую плату;
- забеспячэнне працаздольнасці Паслугі 7 дзён на тыдзень 24 гадзіны ў суткі.
5.1.3 Не прадугледжвае:
- прадастаўленне Абаненту кодаў дамафона для бясключавога адкрыцця дзвярэй будынка/пад'езда;
- самастойнае кіраванне Паслугай Абанентам праз Кабінет карыстальніка ці "Мой Белтэлекам".
5.2 У выпадку выхаду са строю лініі электрасувязі, абсталявання электрасувязі, замыкальна - перагаворнай прылады, дзвярнога даводчыка, кнопкі выхаду, дзвярнога ўшчыльніка, Аператар забяспечвае яго рамонт (пункт 8.5).
5.3 Аператар аказвае Паслугу пры наяўнасці дастатковай колькасці Абанентаў для забеспячэння эканамічнай эфектыўнасці аказання Паслугі (з разліку 20 Абанентаў на адну замыкальна - перагаворную прыладу). Для вызначэння колькасці Абанентаў запаўняецца Форма апытальніка для фізічных асоб-уласнікаў памяшканняў аб згодзе на арганізацыю, падключэнне паслугі "Дамафон" (Дадатак Б).
5.4 Удзельнікам сумеснага домаўладання, якія не з'яўляюцца абанентамі Паслугі, Аператар прадастаўляе па адным чып-ключы, кошт якога ўваходзіць у абаненцкую плату, у тым ліку пры замене замыкальна - перагаворнай прылады.
5.5 Эксплуатуючыя/кіруючыя арганізацыі забяспечваюць электразабеспячэнне абсталявання Аператара і пакрываюць выдаткі перад энергазабеспячальнай арганізацыяй за электраэнергію, спажытую абсталяваннем Аператара.
5.6 Абсталяванне Аператара размяшчаецца ў існуючай мантажнай скрыні, устаноўленай у жылым доме. Пры немагчымасці размясціць абсталяванне ў існуючай скрыні, устанаўляецца мантажная скрыня Аператара з яе падлучэннем да электразабеспячэння ад сеткі існуючай размеркавальнай шафы дамафона жылога дома.
6 АФАРМЛЕННЕ ДАГАВОРНЫХ АДНОСІН
6.1 Аператар пры прадастаўленні Паслугі і рабоце з персанальнымі данымі Абанента кіруецца Законам Рэспублікі Беларусь ад 07.05.2021 №99-З "Аб абароне персанальных даных".
6.2 Кансультацыі па пытаннях аказання Паслугі ажыццяўляюцца ў Сэрвісных цэнтрах Аператара або ў службе тэхнічнай і кансультацыйнай падтрымкі Аператара па тэлефоне 123 (званок на службу 123 бясплатны для абанентаў сеткі стацыянарнай сувязі Аператара і для абанентаў аператараў сотавай рухомай электрасувязі Рэспублікі Беларусь).
6.3 Для афармлення дагаворных адносін на Паслугу Абаненту неабходна звярнуцца ў Сэрвісны цэнтр Аператара або пакінуць заяўку на сайце Аператара ў раздзеле "тэлефанія" (www.beltelecom.by/request-order).
6.4 Паслуга прадастаўляецца Абаненту ў рамках заключанага Дагавора аб аказанні паслуг (далей - Дагавор) і Дадатку аб аказанні паслуг тэлефоннай сувязі / Дадатку аб аказанні пакета паслуг (далей - Дадаткі).
6.5 Пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці аказання Паслугі з Абанентам у Сэрвісным цэнтры падпісваецца Бланк заказу, які з'яўляецца неад'емнай часткай Дадатку і ажыццяўляецца актывацыя Паслугі.
6.6 Бланк заказу падпісваецца адным з азначаных спосабаў:
- рукапісным подпісам Абанента;
- лічбавым рукапісным подпісам з дапамогай планшэтнага камп'ютэра, дысплея і іншых праграмна-апаратных сродкаў.
6.7 Пры актывацыі Паслугі Абаненту аўтаматычна дабаўляюцца дадатковыя паслугі "Паведамленне аб паступленні новага выкліку" (чаканне выкліку), "Утрыманне выкліку" да паслугі тэлефоннай сувязі (IMS). Калі раней гэтыя дадатковыя паслугі прадастаўляліся Абаненту на платнай аснове, пасля актывацыі Паслугі кошт гэтых паслуг уключаны ў абаненцкую плату.
6.8 Пры скасаванні Дадатку Паслуга дэактывуецца аўтаматычна.
7 КОШТ ПАСЛУГІ І ПАРАДАК АПЛАТЫ
7.1 Кошт Паслугі вызначаецца дзеючымі тарыфамі Аператара.
7.2 Аплата Паслугі ажыццяўляецца Абанентам на ўмовах і ў тэрміны, вызначаныя Дадаткам.
7.3 Плата за падключэнне Паслугі і выраб чып-ключоў налічваецца адначасова ў тым месяцы, у якім была актывавана Паслуга. У залежнасці ад формы разлікаў за паслугі тэлефоннай сувязі/пакета паслуг плацеж выстаўляецца ў агульны рахунак за аказаныя паслугі (крэдытная форма разлікаў) або налічваецца на асабовы рахунак (авансавая форма разлікаў). Калі чып-ключы прадастаўляюцца не абаненту Паслугі (гэта можа быць уласнік памяшкання, зарэгістраваныя асобы па месцы аказання Паслугі, арандатары), то выстаўляецца разавы рахунак для аплаты праз АРІП (адзіная разліковая і інфармацыйная прастора).
7.4 Штомесячная плата за тэхнічнае абслугоўванне замыкальна - перагаворнай прылады (на адну кватэру) налічваецца штомесяц. Калі аказанне Паслугі было пачата / скончана не з 1 чысла месяца, то памер штомесячнай платы будзе разлічвацца прапарцыйна колькасці фактычных дзён аказання Паслугі. Штомесячны плацеж уключаецца ў агульны рахунак за паслугі. Для юрыдычных асоб фарміруецца рахунак-акт аказаных паслуг. Калі Паслуга аказваецца ў дапаўненне да пакета паслуг, то аплата Паслугі, якая прадастаўляецца Абаненту, праводзіцца ў выглядзе спісання сродкаў з асабовага рахунка.
7.5 Пры неаплаце Абанентам рахунка за Паслугу, тэхнічная магчымасць перадаваць уваходныя выклікі ад запорна-перагаворнай прылады на Абаненцкую прыладу Абанента захоўваецца (да скасавання Дадатку).
7.6 Аператар ажыццяўляе рамонт і замену элементаў замыкальна - перагаворнай прылады без спагнання дадатковай аплаты з Абанентаў. Калі ў рамках рамонту або замены асобных элементаў замыкальна - перагаворнай прылады патрабуецца перапраграмаванне чып-ключоў, якія знаходзяцца ў Абанентаў, перапраграмаванне выконваецца без спагнання дадатковай аплаты. Калі ў рамках замены асобных элементаў замыкальна - перагаворнай прылады патрабуецца выдача новых чып-ключоў, то без спагнання дадатковай аплаты Абаненту выдзяляецца адзін чып-ключ. Дадатковыя чып-ключы Абанент мае права набываць у Аператара згодна з дзеючымі тарыфамі.
8 ТЭХНІЧНАЕ АБСЛУГОЎВАННЕ І АДНАЎЛЕНЧЫЯ РАБОТЫ
8.1 Аператар вырабляе планавыя рамонтна-наладкавыя работы на сетцы сувязі, неабходныя для забеспячэння якаснага прадастаўлення Паслугі.
8.2 Аператар вырабляе планавае тэхнічнае абслугоўванне замыкальна - перагаворнай прылады ў адпаведнасці з пералікам работ (дадатак А).
8.3 Служба тэхнічнай і кансультацыйнай падтрымкі Абанентаў Паслугі функцыянуе на базе службаў тэлефоннай сувязі Аператара.
8.4 Зварот да службы тэхнічнай і кансультацыйнай падтрымкі Абанентаў Паслугі ажыццяўляецца па тэлефонным нумары 123.
8.5 Аднаўленчыя работы ў рамках Паслугі выконваюцца па заяўках Абанентаў або ў выпадку выяўлення праблем і/ці няспраўнасцей Аператарам падчас правядзення планавага тэхнічнага абслугоўвання. Аднаўленчыя работы праводзяцца Аператарам не пазней за 24 гадзіны для гарадской сеткі электрасувязі ў адпаведнасці з СТБ 2431 з моманту рэгістрацыі заяўкі ў службе тэхнічнай і кансультацыйнай падтрымкі 123 і ўключаюць у сябе:
- пошук і ўстараненне няспраўнасцей ліній электрасувязі і абсталявання электрасувязі;
− дыягностыка няспраўнасці і рамонт (замена) элементаў замыкальна - перагаворнай прылады;
− замена панэлі выкліку (пры неабходнасці);
− дыягностыка, рамонт (замена пры неабходнасці) і рэгуляванне дзвярнога даводчыка;
− замена кнопкі выхаду;
− перапраграмаванне замыкальна - перагаворнай прылады;
− афарбоўка асобных блокаў і вузлоў замыкальна - перагаворнай прылады;
− падклейка дзвярнога ўшчыльніка.
9 РАЗМЯЖАННЕ АДКАЗНАСЦІ
9.1 Аператар нясе адказнасць перад Абанентам за якаснае аказанне Паслугі (уключаючы забеспячэнне тэлефонных выклікаў згодна з СТБ 2431, за працаздольнасць запорна-перагаворнай прылады).
9.2 Абанент адказны за працаздольнасць абаненцкіх прылад.
10 ПРАД'ЯЎЛЕННЕ РЭКЛАМАЦЫЙ, ВЫРАШЭННЕ РОЗНАГАЛОССЯЎ
10.1 Пры невыкананні або неналежным выкананні Аператарам, агавораных у Дагаворы аб аказанні паслуг, Абанент мае права прад'явіць Аператару рэкламацыю.
10.2 Рэкламацыя прад'яўляецца ў пісьмовым выглядзе.
10.3 Аператар разглядае рэкламацыі Абанента згодна з патрабаваннямі заканадаўства і згодна з патрабаваннямі стандартаў прадпрыемства па разглядзе зваротаў карыстальніка.
10.4 Рознагалоссі, звязаныя з дагаворнымі адносінамі, якія не могуць быць дазволены бакамі шляхам перагавораў, а таксама ў парадку разгляду рэкламацый, разглядаюцца ў судовым парадку ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
11 УНЯСЕННЕ ЗМЯНЕННЯЎ І ЎВЯДЗЕННЕ Ў ДЗЕЯННЕ ПАРАДКУ
11.1 Наступны Парадак устанаўліваецца Аператарам самастойна.
11.2 Аператар мае права па сваім меркаванні ўносіць змены (дапаўненні) у дадзены Парадак, публікуючы дадзены Парадак і паведамленні аб унесеных зменах і/або дапаўненнях на web-серверы Аператар www.beltelecom.by.
11.3 Гэты Парадак уступае ў сілу з моманту яго зацвярджэння Аператарам.
12 ДАДАТКОВЫЯ ЎМОВЫ
12.1 Аператар мае права адмовіць Абанентам аднаго пад'езда ў аказанні Паслугі і спыніць яе аказанне, калі колькасць Абанентаў зменшылася і не забяспечваецца ўстаноўленая рэнтабельнасць Паслугі ў рамках аднаго пад'езда. Пры гэтым Аператар абавязаны пісьмова паведаміць аб гэтым Абанентам за 30 дзён да меркаванай даты спынення аказання Паслугі.
Дадатак А
Пералік работ па планавым тэхнічным абслугоўванні замыкальна - перагаворнай прылады
№ п/п | Найменне работ па тэхнічным абслугоўванні замыкальна - перагаворных прылад | Перыядычнасць выканання |
1. | Вонкавы агляд тэхнічнага стану замыкальнай прылады, дзверы, ліній электрасілкавання. | штомесяц |
2. | Праверка функцыянавання замыкальна - перагаворнай прылады (у тым ліку электрамеханічнай, электрамагнітнай, кодавай механічнай замкавай прылады), дзвярнога даводчыка. | штомесяц |
3. | Ачыстка прылад (пульта выкліку, уразной ці накладной электрамеханічнай ці электрамагнітнай замкавай прылады, платы кіравання (кантролера) ад наяўнасці вільгаці, устраненне прычын утварэння кандэнсатных пар. | штомесяц |
4. | Вонкавы агляд блока сілкавання, з выдаленнем пылі і кантролем працаздольнасці па вонкавых прызнаках (свячэнне індыкатараў). | адзін раз у год |
5. | Чыстка пульта перагаворнага. | не радзей за адзін раз у квартал |
6. | Афарбоўка пульта перагаворнай, мантажнай скрыні. | па меры неабходнасці |
7. | Чыстка, змазка замкавай прылады. | штомесяц |
8. | Чыстка счытвальніка электроннага ключа (для кантактнай ключавой прылады). | адзін раз у год |
9. | Рамонт (замена) і рэгуляванне асобных блокаў і вузлоў замыкальна - перагаворнай прылады (пульта перагаворнага, электроннага блока (мікрапрацэсара, камутатара), платы кіравання (кантролера), замкавай прылады, святлодыёдаў, дынаміка, мікрафона, кнопкі выхаду (выкліку), кнопкі аварыйнага адчынення дзвярэй, кнопак клавіятуры). | па меры неабходнасці |
10. | Рамонт і рэгуляванне дзвярнога даводчыка. | " |
11. | Перапраграмаванне асобных блокаў і вузлоў замыкальна - перагаворнай прылады. | " |
12. | Умацаванне (аднаўленне мацавання) кабельных злучэнняў, ліній сувязі ад абсталявання электрасувязі да панэлі выкліку, карабоў (пры іх наяўнасці). | " |
13. | Пошук і ўстраненне прычын кароткага замыкання (абрыву) у лініі сувязі ад Абсталявання электрасувязі да панэлі выкліку, замена лініі сувязі (у рамках рамонтных работ) ад Абсталявання электрасувязі да панэлі выкліку. | па меры неабходнасці |
Дадатак Б
Бланк апытальніка для фізічных асоб-уласнікаў памяшканняў аб згодзе на арганізацыю, падключэнне паслугі "Дамофон"[2]
Адрас устаноўкi:
_______________________________
вулiца (праспект, завулак, бульвар))
__________
(нумар дома)
_______
(пад'езд)
Для атрымання згоды на арганізацыю і/ці падключэнне паслугі "Дамафон" просім азнаёміцца з дзеючымі тарыфамі і запоўніць табліцу ніжэй.
№ п/п | № кватэры | Прозвішча, імя, імя па бацьку ўласніка памяшкання | Згода на арганізацыю паслугі ў пад'ездзе (так/не, подпіс) | Згода на падключэнне паслугі пасля арганізацыі тэхнічнай магчымасці (так/не, подпіс) | Кантактны тэлефон | Дата |
[1]Пры выкарыстанні гэтага Парадку неабходна праверыць дзеянне спасылачных дакументаў. Калі спасылачныя дакументы заменены (зменены) трэба кіравацца замененымі (змененымі) дакументамі. Калі спасылачныя дакументы адменены без замены, Парадак прымяняецца ў частцы, якая не закранае гэту спасылку.
[2]Для арганізацыі тэхнічнай магчымасці ў шматкватэрным доме неабходна згода простай большасці ўласнікаў жылых/нежылых памяшканняў