"Дзень спажыўца" ў Беларусі: вашы правы і як іх абараніць

Штогод 15 сакавіка ў Рэспубліцы Беларусь адзначаецца Дзень спажыўца. У гэты дзень ёсць нагода задумацца аб сваіх правах і ведаць, як іх абараніць.

У 2024 годзе гэты дзень пройдзе пад дэвізам "Спажывец і прадпрымальнік: давер для развіцця". Тэма заклікана прыцягнуць увагу грамадства да праблем узаемадзеяння спажыўцоў і прадпрымальнікаў і ўмацавання прасторы даверу паміж імі.

У гэты дзень важна:

 павышаць дасведчанасць людзей аб сваіх правах як спажыўцоў;

 садзейнічаць развіццю сістэмы абароны правоў спажыўцоў;

 садзейнічаць стварэнню ўмоў для забеспячэння бяспекі і якасці тавараў і паслуг.

У сучасным свеце, дзе кожны з нас штодня з'яўляецца спажыўцом тавараў і паслуг, веданне сваіх правоў становіцца жыццёва важнай неабходнасцю.

Мы вырашылі разабрацца ў тонкасцях заканадаўства "Аб абароне правоў спажыўцоў" і адказаць на самыя актуальныя пытанні, якія дапамогуць вам абараніць свае інтарэсы пры куплі тавараў і паслуг.

Спадзяемся, што прадстаўленая інфармацыя будзе вам карысная!

Якія правы маюць спажыўцы ў Беларусі?

Спажыўцы ў Беларусі маюць шэраг правоў, гарантаваных Законам "Аб абароне правоў спажыўцоў". Гэтыя правы ўключаюць:

*️ права на належную якасць і бяспеку тавараў і паслуг;

*️ права на інфармацыю аб таварах і паслугах;

*️ права на выбар тавараў і паслуг;

*️ права на вяртанне няякасных тавараў;

*️ права на пакрыццё шкоды, прычыненай няякаснымі таварамі ці паслугамі;

*️ асвета ў галіне абароны правоў спажыўцоў і грамадскую абарону сваіх правоў.

Што рабіць, калі я купіў няякасны тавар?

Згодна з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб абароне правоў спажыўцоў» вы маеце права на:

 * вяртанне няякаснага тавару і вяртанне грашовых сродкаў;

 * замену няякаснага тавару на тавар аналагічнай маркі (мадэлі, артыкула);

 * суразмернае памяншэнне кошту тавару;

 * бязвыплатнае ўхiленне недахопаў тавару;

 * пакрыццё шкоды, прычыненай вам у сувязі з продажам няякаснага тавару.

Куды можна звярнуцца, калі спажывецкія правы былі парушаны?

Калі спажывецкія правы былі парушаны, можна звярнуцца ў наступныя органы:

*️ у органы па абароне правоў спажыўцоў (мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы);

*️ у грамадскае аб'яднанне па абароне правоў спажыўцоў;

*️ у суд.

Дзе можна даведацца больш аб сваіх правах як спажыўца?

Больш інфармацыі пра свае правы як спажыўца можна даведацца:

*️ у Законе Рэспублікі Беларусь «Аб абароне правоў спажыўцоў»;

*️ на сайце Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Рэспублікі Беларусь;

*️ на сайце Беларускага таварыства абароны правоў спажыўцоў.

Веданне сваіх правоў як спажыўца дапаможа вам зрабіць правільны выбар пры куплі тавараў і паслуг, а таксама абараніць свае інтарэсы ў выпадку іх парушэння.

Падпісвайцеся на наш Тэлеграм-канал, каб быць у курсе ўсіх апошніх навін і абнаўленняў!

 


Source URL: https://beltelecom.by/news/affiliates/minsk/dzen-spazhyuca-u-belarusi-vashy-pravy-i-yak-ikh-abaranic