Парадак разгляду зваротаў

Работа са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у РУП «Белтэлекам» ажыццяўляецца ў адпаведнасці з:

Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб";

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб";

Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва» (у рэд. Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 сакавіка 2015 г. № 135);

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. № 667 "Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб".

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых, электронных або вусных зваротаў. Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных або вусных зваротаў (артыкул 3).

Патрабаванні, якія прад'яўляюцца да зваротаў (артыкул 12 Закона «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"):

    1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

    2. Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем указаных у пункце 4 павінны змяшчаць:

назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

апісанне сутнасці звароту;

асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

    3. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:

назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

апісанне сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы

    4. Заўвагі і (або) прапановы ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў у адпаведнасці з формай заўваг і прапаноў, устаноўленай Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

    5. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

    6. Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

    7. У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з прыкладаннем дакументаў (пры наяўнасці), які пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь «аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" падлягаюць абавязковаму прыёму і рэгістрацыі.

Адказы на звароты прадастаўляюцца ў тэрмін, устаноўлены артыкулам 17 Закона «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пісьмовыя звароты, якія паступілі ў РУП «Белтэлекам», разглядаюцца ў тэрмін не пазней пятнаццаці дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння пытанняў, якія змяшчаюцца ў зваротах, неабходна здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі ад замежнай дзяржавы ў тэрмін, які перавышае месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае паведамленне пра прычыны перавышэння месячнага тэрміну і пра тэрмін ажыццяўлення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмін разгляду зваротаў па сутнасці.

Звяртаем увагу, што ў адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 Загада Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэд. ад 13.11.2014) звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей, калі не пазначана іншае, – зварот) незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю (далей, калі не пазначана іншае, – арганізацыя) яны трапілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

  • у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных або ўваходзячых у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінцы, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;

  • ў іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.


Source URL: https://beltelecom.by/feedback/appeals/poryadok-rassmotreniya-obrascheniy